fredag 3 augusti 2012

Besserwisser fitta!

Uppgiven, ledsen, arg, frustrerad!
var du tvungen och förstöra mitt strålande humör efter ett grymt träningspass!

Ja jag vet att föregående träningar ofta drar över tiden, oftast inte så pass att dom behöver sno tid för mig men jag blir alltid informerad oavsett och varje gång så kommer det i form av en uppsats, för mig räcker det med, vi är X minuter sen..det ska förklaras och ödmjukas och för varje gång som går, blir jag bara mer o mer trött på det, hon slutar aldrig!

Så igår, återigen..alltid ska det klagas på nåt
Jag skulle räkna med ca 5-10min förseningar, fine..stod i ridhuset och kollade, när då siste ryttare med start 18:30 höll tiden så kunde jag minska ner lite på minutrarna..
Börja rida fram, kolla klockan 19:05, fortf inte klara..jag o min tränare börjar gå igenom mitt program, stillaståendes på andra delen av ridhuset, när vi gjort det, håller siste ryttare på och travar ner sin häst, ca 3min senare är hon klar..jag börjar min träning 19:10, siste ryttare har träningstid 30min, alltså ska va klar 19!
Och vad händer då, när jag kommer in i stallet?
Såklart börjar hon gasta om att det är dålig stil att vi börjar innan hon ens är klar! Ska jag dra det jävligt hårfint som jag inte brukar göra i vanlig fall..och jag är så trött på XXXX och henne jäkla, gast, gast, gast..nä men, säg inte det till mig..framför din åksikt till henne!
Din tid var ute!
Och börjar gasta om, tänk på dom andra som ska försöka rida där inne med dubbla lektioner?
Dubbla lektioner?
Skulle det handla om din träningstid och du fick bestämma så skulle ingen få va där under dina viktiga 30minuter, kärring!
Påpeka att hennes tränare, som ska va av "kändare" valör kanse inte är så proffsig när hon sitter och snackar med folk i hennes närhet under träningarna och missar halva rörelsen och såklart, det tyckte inte denne ryttare heller va okej..tror ni hon vågar säga till henne om det?
Nä, för hon är enbart en sån som hackar på folk i andra led..och jag sa till henne att hon gärna får framför sin åksikt till min tränare och jag tog genast tag i det och prata med min tränare, tror ni hon framförde sin åsikt? Tror ni hon nånsin kommer göra det?
Nä, för det är jag som kommer få höra detta..och det värsta utav allt, hon slutar ALDRIG disskutera saken, hon kan komma flera dagar senare och fortf dra upp det!
Hon är en sån som man nästan aldrig säger till, för fridens skull..nä, nu är det slut på det, vi betalar och står där på exakt samma villkor!

Det var nästan så jag höll på och ringa upp stallägaren och säga upp mig, jag är så jävla trött på hennes gnäll, tragiska människa!
Tur att min PMS är igång, så jag kunde vässa tillbaka ordentligt!;)
It´s enough now!

Men dom finns överallt, right?

2 kommentarer:

  1. På na' bara!! Rätt ska va rätt!! ��

    SvaraRadera
  2. Vilken jävla kärring.. Varför skulle hennes tid vara viktigare? Herregud, det är ju inte ens nåt att sura över.. Det är ju HON som isåfall be om ursäkt för att hon frog över på tiden.. BRA att du säger emot! Såna är ska inte ha nå andrum.. Gud, blir arg bara jag läser vad du skriver =D

    SvaraRadera